lördag 27 augusti 2005

Jakten på 10+


2005-08-27 Projekt 10+ gädda går vidare. Åkte ut tidigt på anten och till en början var det nästan helt vindstilla. Jag körde pelagiskt vid arelids grund och det började blåsa rejält. Jag fick en gädda ca 2,5 kg som fajtade rejält med var riktigt mager och hade rejäla blåsor/bölder på ryggfenan. Denna fisk trasslade till alla mina spön i blåsten så jag bestämde mig för att åka längst ner i södra anten. Det var kanonfint där med sol, vind, lä och inga vågor, tyvärrr så fanns det inte tillstymmelse till utslag på ekolodet. Åkte ut mitt på anten i rejäla vågor igen och det gav utdelning. 2 landade gäddor 4,3 resp 6,7 kg. Den på 6,7 såg ut att vara större med bred rygg men tyvärr ganska mager när den väl var i båten. En gädda som slet loss ett tackel också genom att göra en trippelvolt i luften. Häftigt att se men trist att tappa en sådan fisk.

Inga kommentarer: