lördag 25 mars 2006

LSD!

2006-03-25 (Daniel)Dagens ismetetur blev en händelserik upplevelse, tyvärr inte fiskemässigt. Det började med att något smarthuvud hade satt upp en bom över vägen till den tilltänkta fiskeplatsen. FUCK. Jag hade kört en halvtimme helt i onödan. Det fick bli en nödlösning. På väg dit höll jag på att köra på den beryktade vargen som det har stått om i AT, eller snarare vargarna. För det var två stycken som kom kutande rakt emot bilen, mellan viltstängslen. (Det var absolut inga hundar på lösen.) Snacka om att jag blev paff. Jag hade under föregående tur hittat rådjurskadaver ute på isen. Fisket blev en seg historia. Lång att gå och dåligt med action, Blev en 3-4 kilos. När jag väl var på väg hem över isen så kom det en travhäst och kusk farande som ett lokomotiv över isen. (Börjar nästan låta som en LSD-tripp. Först vargarna och sen en travhäst.)

Inga kommentarer: