lördag 12 april 2008

Nej nu jävlar är det dags att ta sig i kragen...

Idag skall jag åka ner till fiskemässan i Gbg och få tillbaka lite inspiration. Jag har varit helt less på fisket, allt annat också ett tag.

Nu är det hög tid att ladda om och försöka få den där gädda över tio. Att det skall vara så satans svårt.(knappt jag vågar räkna på hur många fiskepass jag har lagt på arten. Man behöver nog ha en del flow också. Bland annat med tanke på att Sveriges bästa specimenjägare, med 49 storfiskarter saknar just en gädda över tolv. Så arten är inte lätt om man bor i västra delen av Sverige.

Jag är ju ingen cirkusfiskare som flänger över hela Sverige för att pricka in arten heller. Svårt med två hundar, tre ungar och fru som jobbar sexveckorsscheman.

Finns ju bra vatten här med men det funkar bara inte. TOLV JÄVLA KILO, känns som Mount Everest på liv och död. Har i och för sig fått en sådan, indirekt. Det var i alla fall på mitt spö, men Davids tur att drilla...... Efter det var det slut med varannat hugg principen:)

Men nu har jag lagt upp taktiken. Det blir BARA gädda i fortsättningen;)
(en och annan abborre lär det bli med)

1 kommentar:

Danne sa...

Nu har han visst fångat en över tolv... bara jag kvar;)