lördag 17 maj 2008

Färnafiske

Idag gick jag upp tidigt som satan för att försöka fånga en ny art. Kl:03.00 ringde väckarklockan.
En halvtimma senare plockade "guiden" upp mig för morgonens fiske. Vi fick vara effektiva för halv nio var jag tvungen att vara hemma för att inte Linda skulle missa tåget.

På väg till fiskeplatsen fick vi se en stor jävla vildsvinsgalt. Shit vad stora de är. Skulle man krocka med en sådan bjässe lär det inte bli mycket kvar av vare sig bilen eller oss.

Första utlägget tog 5min innan det sög på i spöt. Djävlar vilka hugg. Första färnan var bärgad:)
1250gram nu var det bara att höja ribban. Blev ingen större för mig men jag lyckades få en till.
Riktigt trevligt fiske i mysiga, lummiga miljöer. Men vilka hugg, shit!!!
Gav riktig mersmak:) Vem behöver båt för att bedriva ett fräckt fiske.

Inga kommentarer: