torsdag 12 juni 2008

Juniorläger

2008-06-08
Så var det dags för det efterlängtade juniorlägret. Jag och min son Rasmus gav oss iväg något senare än planerat. Barnvakten för mina andra ”kids” ville ej gå upp tidigare än kl.7.00 Vi lyckades med två felkörningar innan vi hittade till sjön trots Fredriks fina skyltar.

Trolling var den uppgift som jag hade tagit på mig att sköta och kände lov så hade jag hittat en flaska ”sunblocker” solskyddsfaktor 50 att jag kunde tillföra något. Det skulle bli en varm dag på sjön, tack ochhemma. Den räddade både mig och Rasmus. Tyvärr så bytte jag till badshorts vig lunch som var något kortare än shortsen jag hade på mig tidigare. Vilket gjorde att jag brände mig rejält om låren. Men det fanns de som inte hade vett att smörja in sig alls och sitta med bar överkropp hela dagen;)


Fisket gick hyfsat bra för ungarna. Av fem trolling-ekipage var det bara två som gick bom. Jag hade inte räknat med någon fisk i den riktigt grymma värmen. Sjön var mycket svårfiskad, grund och med många luriga ställen med sten och stock. Blev att jag höll mig till samma rutt hela tiden. Kändes som på Liseberg det gick bara runt, runt, runt och runt:)

För grabben var det mycket lyckat. Han fångade sin första gäddan och sov första natten i tält. Han var yngst av barnen på lägret(6år) och skötte sig mycket bra. Jag var rädd att han skulle tröttna efter första trollingturen men inte. Han bet ihop under hela dagen. På kvällen förväntade jag mig (nästan hoppades) att han skulle vilja åka hem, men inte det heller. Jag hade inte tältat sedan jag gjorde lumpen för femton år sedan. Har sedan dess tänkt att jag har gjort mitt som campingmänniska. Jag gjorde 115 dygn i fält så det var med viss avsmak som jag kröp in i tältet. Grabben slocknade givetvis direkt. Själv låg jag och vred och vände på mig tills en bra bit efter midnatt.

Ja Rasmus var helnöjd och jag uppfattade som de allra flesta av barnen var det också. Vi tackar för ett mycket lyckat arrangemang och hoppas som många av barnen att det blir ett läger nästa år också:) Fiskelycka:)

Rasmus med sin soltorkade gädda.

Inga kommentarer: