tisdag 6 januari 2009

Ismete, Ismete

Ismete
När Claes ringde var jag något tveksam till ett pass igen. Men när han till och med hade varit ”gullig” och kollat isen åt oss så kunde jag bara inte säga nej.

Väl på isen fick Claes snabbt en mager fyra-fem kilos. Ok kanske skulle det inte bli lika trögt för oss idag.
Snart fick han ytterligare en lite grövre pjäs 5+. Osch kul, snart skulle det kanske bli min tur tänkte jag. Precis då får han ett tredje fäll. Den verkade till en början inte vara så stor.
Men visade sig väl uppe på isen dra vågen över sju kilos strecket.


När pimpelfiskarna hittade ut på isen blev det som vanligt en stunds stiltje. Nästa hugg som följde var givetvis på Claes spö. Men vad fan skulle jag bli helt utfiskad idag. En fem+ synade isen och Claes var i sitt livs form;)



Till sist fick även jag en liten snale på styva två pannor som tröst.

Efter det var det dags för oss att fly in till land för att söka lä. Vinden hade ökat i styrka och det gick knappt att hålla sig kvar i stående läge utan isbillen i backen. Det var med mycket muskelstyrka och jävlar anamma som jag utan broddar lyckades ta mig in till land på blankisen.

Inga kommentarer: