lördag 4 augusti 2007

Jiggfisketävling

2007-08-04 Jiggfisketävling. Idag hade jag med min sjuåriga dotter. Dels för att få lite sällskap i båten och för att hon skulle slippa ifrån sina två småbröder. Fisket var ganska trögt. Blev endast en abborre vid första ankringen. Jag hade gång på gång ett jäkla strul med min nya flätlina. Det gick inte kasta ut utan att få ett nystan någonstans på linan. Det här bådade inte gott. Jag bytte spolen, men vad hjälpte det, samma problem. Fick byta till en helt annan rulle med annan lina.

Nästa ankring gick inte mycket bättre. Valde att gå upp lite i jiggstorlek. Direkt fick jag en hyfsad abborre på 672g och några som var snäppet mindre. Ideligen sa min dotter att vi skulle vinna tävlingen. Jag försökte förklara för henne att vi inte låg så bra till och att hon inte fick räkna med att vi skulle vinna. Vid invägningen visade sig att det hade varit grymt trögt för alla utom segrande Dan som dominerade med över 4kg abborre och en gös. Själv hade jag dragit ihop 2179g.

Till min dotter stora glädje visade sig att vår abborre räckte till tävlingens största abborre och gav lite priser. Snacka om att dottern var glad när hon fick en egen Westins jätte och 100:- Hon lär vilja vara med nästa år igen. Jag får tackar arrangörerna för ett mycket trevlig arrangemang.

Inga kommentarer: