söndag 20 september 2009

Swimbait!!


Fiske med Claes.
Vi kom ut sent för båda var rejält slitna efter gårdagens kräftskiva. Det blev en kortare tur för att se om jag kunde få bort förbannelsen mellan mig och Swimbaiten. Har nollat fisk vid samtliga försök.

Claes började med att knäcka mig direkt med två gäddor inom en trekvart. Det verkade som om de var på hugget idag. Jag började misströsta och funderade på att plocka bort bbz-1 swimbaiten.

Några minuter senare började det knarra i två av våra spön. Claes spö visade sig ha gått i botten och jag fruktade samma öde på mitt men icke. Strax efteråt hoppar en stor gädda upp i luften bakom båten. Har aldrig sett en större gädda göra ett sådant laxahopp, var en mäktig syn. Efter en hyffast lång drillning kunde Claes galant håva en fin höstgädda.

Gott äntligen var swimbaitförbannelsen bruten. Det blev ytterligare en gädda till Claes innan det var dags att fara hem. De fyra gäddorna föll alla för bbz-1. Jävlar vad bra de är:)

Inga kommentarer: