söndag 4 oktober 2009

Skitväderstrolling


Idag har jag upplevt en mycket märklig fisketur. Vädret var allt annat än lugnt. Trodde inte att det kunde bli i närheten så stora vågor på lilla Mjörn. På väg ut körde vi upp på en rejält stor våg. Jag for upp i luften så högt att jag i landningen knäckte mitt-toften på Claes båt:( I en annan stor våg lyckades vi i till och med lätta från vattenytan, jävligt läskigt. Dessutom regnade och haglade om vartannat under hela turen, kändes som man for omkring i en torktumlare.

Fisket var tack och lov helt ok för somliga. Claes fick fem hugg varav han lyckades landade två. Största på 4-5kg. Åter igen var det swimbaiten som dominerade. Själv har jag en förbannelse över mig. Jag och gäddorna drar inte jämt. Inte ett endast pill hade jag på mina tre beten. jag fattar inte vad som är fel. Vi fiskar i stort sett med samma prylar.

Vår hemfärd blev också dramatiskt. Båtmotorn la av mitt i ovädret. Jag fick ro för att hålla oss i kurs samtidigt som Claes i dyningarna försökte felsöka så gott det gick. Tack och lov så fick han igång motorn igen. Men det var en hel del dramatik innan han lyckades.

Inga kommentarer: