onsdag 23 december 2009

Årets sista fiske?


Idag lyckades fyra lagkamrater sluta upp till en sista drabbning 2009 på hyfsat ny is .
Fisketuren fick tyvärr dirigeras om på grund av en stolles korkade information om isläget på den tilltänkta sjön.

Det fanns ingen is alls utan bara öppet vatten. Snabbt bytte vi till en tidigare beprövad göl.
Jag hade hellre åkt hem och lagt mig. Men nu när vi för en gångs skull kommit loss fick jag bita ihop. Age hade ju åkt hela vägen från Jung.

Till slut lyckade vi ta oss fram till sjön efter en mycket äventyrlig bilfärd på mycket snöiga och backiga vägar. Dikeskörning var förnamnet.
Fisket var som väntat kasst. Brukar som regel vara det efter nysnö på isen. Snön släckte jaktljuset för gäddorna. Blev ändå en del fäll för några av oss. Age(3) och David(2) dominerade. Jag och Claes fick agera statister.(0)

Jag brukar nu mer vara rätt nöjd med att bara få komma ut i luften en stund. Skall lämna prylarna hemma i fortsättningen.

Ha de, gott och god jul på er.

Inga kommentarer: