fredag 14 maj 2010

Färnarace.

Idag blev det ytterligare ett försök att fånga en ok färna.(sjätte försöket i år.)
Jag hade planerat att fiska på ett flertal nya ställen och även pröva några för mig nya beten.
Första platsen verkade vara kass inte ett pill på en timme. Jag bytte räkorna mot brödpasta vilket snabbt visade sig vara rätt melodi. Första färnan var bärgad ca: 1600gram.
Jag bestämde mig för att flytta. På nästa plats passade jag på att prata en stund med markägaren. Han visade sig vara en trevlig kille och det var okej för mig att parkera och fiska på hans mark. Tyvärr så var det ingen färna som behagade nappa.

Jag flyttade vidare undan för undan. På åttonde platsen sög det till ordentligt. Nu fick både spö och rulle visa vad de gick för. Den bjöd upp på bra kamp och det höll på att skita sig ett par gånger när färnan gick ut i den hårda strömmen. Tack o lov lyckades jag få in den jäveln i håven till slut. Först tog jag längden 56-57cm, ok. Vad skulle vågen visa, 2520gram!! Va!
Fram med våg nr:2 Den visade den med: 2520, gött!!!!!!
Fy fan äntligen en över nya reg.gränsen.

Jag nötte på en timme till på platsen, men inget mer pill.
Men vad gjorde det, jag var så nöjd.

Inga kommentarer: