lördag 4 december 2010

Age igen:)


Rapport från Age.

Då var väntan slut och körde mitt första ismete pass för i år. Vakna lagom då min sambo skulle på utställning. Palla mig upp ur sängen och körde ner till tappen för att köpa årskort. Lika bra göra det. Vintern lär blir lång :)
Framme vid mitt kära hemma vatten trampa jag ut till ett för mig väl bekant område. Ingen direkt guld ställe men har fått en del fina fiskar på stället under mina år på sjön.
Det var lätt att gå då det inte fanns så värst mycket snö på isen och borren gick lätt igenom den 10 cm isen.
Satte ut all mina spö och när jag var precis färdig så small det första spöt :). Alltid lika rolig med knall kork (dock inte när den smäller nära örat när man plockar ihop). Hjärtat börja dunka och jag sprang fram där jag såg att fisken tog en del lina. Ingen tveka och mothugget satt direkt. KUL!! kändes med en gång som en ok fisk. Efter några minuter kom hennes huvud upp i hålen och jag kunde kroka av henne i vattnet. Sprang till vågen och satte på själv ut lösare på mobilen. Ingen bra bild men hur ska man göra när man är själv. 7.2 kilo och 98 cm lång. En kraftig dam som var i mycket bra kondition. Gott. En mycket fin första fisk för säsongen. Det kanske blir något stort i år, eller nästa.
Skicka så klart en bild till min buddy Daniel för att jäklas lite. Han var tyvärr tvungen att köra barnen.
Goda hopp för resten av dagen men det hände inget mera. Inte ett hugg...Men otrolig kul att stå på isen igen

Inga kommentarer: