söndag 22 maj 2011

Fiske i åarna


Dagens resa gick upp till åarnas landskap. Jag hade fått några tips av John på "nya" platser i åarna.

Det visade sig inte vara det lättaste att ta sig till de rätt ställena. Vi hittade en riktig bra plats som jag trodde var det stället jag tipsats om. Med det visade sig så småningom vara ett helt annat ställe:) (Jävla småvägar).

Men det gjorde inget då det nappade direkt och vi kunde bärga varsin färna. Fasen vad många ställen vi hittade, alldeles för många för att hinna pröva.

Till slut åkte vi vidare för att försöka hitta ett ställe som Jörgen visade mig för några år sedan. Efter att ha åkt och letat ett bra tag så hittade vi dit.

Det var inte så mycket aktivitet. En och annan mindre färna visade sig men ingen som kändes lönt att fiska på. Joakim knallade längre ner i systemet och jag öste ut bröd. Snart fick jag syn på en bättre fisk som jag försökte pricka. Det dröjde inte många sekunder innan den slukade brödet. Sedan blev det high chaparall.


Efter ett visst besvär kunde färnan landas. Tyvärr var den inte så stor som jag hade hoppats på. Men absolut en av de mest kämpande.

Till sist hittade vi något märkligt,
Gissa arten;)

2 kommentarer:

Patrik sa...

Koikarp?

Danne sa...

jepp, rätt,,

fan va fräckt:)