fredag 22 juli 2011

Betesfiske


Idag tog jag med mig äldste sonen till en lokal pöl för att fixa betesfisk(mört) till kommande fireballfiske. Jag hade även med mig ett bonusspö för att se om jag kunde lura upp en av gäddorna eller gösarna? som huserar i pölen. Snabbt hade vi fått ihop tio perfekta mörtar.

Bonusspöt gav under tiden två napp. Först en liten gäddsnale. Nästa napp var ett betydligt mer spännande. Flötet sjönk sakta och död betesfisk brukar sällan själva sänka flötet. Tyvärr valde rovfisken att släppa betet efter någon minuts fajt:C

Det blev tillslut en dramatisk avslutning Rasmus fick på något rejält på det klena flötmetet(o,15lina och 16 krok). Först trodde jag att det var en braxen ,men den var alltför pigg. Gräskarp? Sutare? Till sist kunde vi efter mycket om och men landa en grann sutare. Vikt 1680gram.

Inga kommentarer: