måndag 14 november 2011

Äntligen fiske


Idag blev det äntligen lite fiske. Sjudagars sängliggande i feber och annan skit kändes det gott att få rasta båten lite. Med mig som sällskap hade jag Albin.

Jag var sugen på sjön Anten men efter som vi hade knapert med betesfisk så kändes det som ett dåligt allternativ. Betet hade la räckt en kvart på den sjön.(Nu får la jag inte en fisk på Anten för att jag sa så.)Fisket gick ganska bra för att vara kombinationen Albin-Daniel.(förutom att jag glömde maten och kaffet i bilen.)Fem hugg varav tre landades. Turens höjdpunkt var när det högg på gäddan som vi hade agnat med. Det blev några spännande sekunder innan det visade sig att det bara var en gädda på fyra kg som var ovanligt hungrig.

Fan vad gött det är med en mindre båt på kärra. Så jäkla smidigt att packa all bröte i båten redan hemma. Bara rulla ner och sjösätta och ha allt klart. "Damn" att jag inte fick tummen ur tidigare.

Inga kommentarer: