söndag 10 juni 2012

Fiskeabstinens-Ål





För att få lite utlopp för mitt inneboende fiskekaos fick det bli lite morgonfiske. Nappade gjorde i stort sett hela tiden. 12st Braxen, denna satans tråkiga fisk. Jag tror inte det finns en mer meningslös sportfisk. Det blev också 4st sutare, samtliga utlekta.

Jag hade också turen att sätta pb på ål när jag satt och lekte lite med mitt feederspö. (1625gram)

Herre min skapare vilken fight det blev, skethäftigt. Det kunde lika gärna gått illa då jag nästan blev av med spöt. Ålen nappade just när jag var upptagen med att kroka av en av morgonens sutare. Hade jag inte fått spöt i ryggen när det kom farande så hade det varit "gone".

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis! Tur att du fick upp den för annars hade du kanske misstänkt något annat;) Håller med dig ang, braxen. Finns ett par till typ björkna och Vimma. Däremot var ju Braxenfisket i mjörn förr årets höjdpunkt.