torsdag 3 januari 2013

Nytt år

Så där då var vi i gång med 2013.

Fisket under det gångna året gick väl helt okej. Mycket gösfiske blev det som vanligt får jag väl säga. Fisket var och är tyvärr inte som förr. De större gösarna lyste med sin frånvaro med ett undantag, Davids monster på nästan 10 kg. Antalsmässigt har vi nog aldrig dragit så stort antal tack vare att vi utformat lite nya idéer och metoder.( tack vare Tom som stått för mycket inspiration)

Fiskar som varit lite spec. under året.  Först min egen efterlekskrokodil på 117cm. Absolut min största gädda någonsin även om vikten hade lite mer att önska. Men helt klart en minnesvärd gädda på favoritmetoden deadbait. Även min smällfeta id på 2970gram var en fisk som sent skall glömmas. Jag och Joakim kom iväg på en liten "Jörgen" expedition som för en gång skull gick i lås.Vi kom iväg sent på eftermiddagen och efter en miss i min vägbeskrivning gick mycket av tiden åt att åka bil.

Två tävlingar blev det i år. Gösfestivalen och Bil-nilssons Trophy. Den senare vann vi.

Planer inför 2013.
I år kommer jag inte lägga så mycket tid på massa ointressanta arter. Ingen västsvenskan för min del. Det skall fiskas gädda, gädda och gädda. Vi får se hur länge jag tycker det är roligt. Men det finns alltför mycket att testa när det gäller arten. Planen är att inte bara köra hemma vatten. Nya sjöar och åar skall det rastas beten i. Deadbaitfisket skall ligga som grund för fisket. Jag har helt klart haft bäst utdelning storleksmässigt när det fiskats med dött bete.

Den som fiskar får se
HA DE GOTT

3 kommentarer:

Unknown sa...

Deadbait är för jäkla kul! Går ju bra nu när det är kallt, synd att motivationen sänks med kylan!:)

Lite inne på att försöka ta en gös på bottenmete, men då behöver ju man ta sig ut lite. Sedan skall man nog inte ge upp sjön vi såg bäver i! Vi valde bara fel plats.. Rätt sugen på att testa den igen. Trevlig sjö med stor potential på flera arter.

Danne sa...

Ja absolut, tror att man skall testa andra änden av sjön också finns ett par fina spots. Får bli mycket sådant i vår:)

Danne sa...

Ja absolut, tror att man skall testa andra änden av sjön också finns ett par fina spots. Får bli mycket sådant i vår:)