lördag 19 oktober 2013

Skitpass.

Så var ordningen återställd och skitpassen kan börja rada upp sig igen.
I morse blev det ett nästan helt meningslöst fiskepass. Första grynnan som jag jag hade tänkt fiska av var belamrade med en boj. Knappast ett nät, tänkte jag. Ingen är väl så jävla dum att han lägger det med endast en boj. Nät skall ju läggas med en boj i var ände för att man skall ha en chans att se vilken riktning det ligger. 

Hm, vad fan kunde det tänkas vara, nät, mjärde eller någon annan skit som någon dundrat ut på platsen. Körde över grundet från flera håll för att kunna lista ut åt vilket håll ev. nät kunde tänkas ligga åt. Jag såg inte ett skit. Så jag började fiska runt om bojen.

Efter en halvtimmen kom en större trollingbåt farande fram till bojen och i ett huj hade de börjat plocka upp nätet i ett rasande tempo. Det var knappast personerna med fiskerätten. Säkert hundra meter nät flög upp i båten och sedan satte de full speta därifrån. Jag hann knäppa ett par bilder med mobilen på ekipaget.
Jävlar vilken tur eller otur jag hade som inte hade satt mig i h-vetet. Hade jag satt mig så hade det inte blivit något att plocka upp.
Kort efter det blåste det upp rejält på sjön så jag bröt och gav mig hem.

Inga kommentarer: