lördag 18 april 2015

Äntligen

Äntligen var det dags att försöka sig på ett solopass.

Bakgrunden till beslutet var att ortopeden var allt annat än nöjd när han kollade muskeln i fredags. Jag och sjukgymnasten fick bakläxa på min rehab.träning. Han dömde ut min rörlighet i armen efter sju veckor. Han sa att jag måste träna mycket hårdare och anstränga armen mycket mer för att få tillbaka styrka och rörlighet.(OKEJ?) 230st nya värktabletter och ett tuffare träningsprogram, tre pass per dagen.

Trollingfiske med gummibeten och mört. Det borde vara lagom ansträngande för armen.Jag hade införskaffat ett 130a liftbatteri  så att jag inte skulle behöva ro. Utan det hade jag aldrig kommit ut på sjön. Det hade aldrig gått med skitbatteriet jag blev pålurad i höstas. Det hände inte mycket på fiskefronten de första timmarna men inte gjorde det mig något.
Jag var på g-igen.
Till sist satt det en gädda i fyrakilosklassen. Yes! jag lyckades till och med landa den utan håv.
Nästa fisk blev betydligt mer meck, gädda på 6,2kg och 100cm, större gädda än så får nog vänta.
Nästa fiskar i båten blev två mindre gösar.
När klockan närmade sig 11 kände jag att det räckte med träning. Värken gjorde sig påmind. Tabletterna hade börjat sluta verka. Så jäkla lycklig man kan bli av att få komma ut i egen båt.

2 kommentarer:

Tompa sa...

Härligt! Var hittar ni alla gösar så här års? Grunt?

Danne sa...

Oj ursäkta Tompa, såg din fråga nu. Nej inte spec. grunt. Men de är jäkligt utspridda. Inte som på sommaren vid vissa grynnor. De gösar vi fångade sist var i mellan vattnet 5-6 m djup.(12m botten)

Ha de gott