måndag 3 april 2017

Yess! spinn-pb!

Spinnfiske stod på programmet. En aktivitet jag knappt lagt någon tid på då jag tycker det är tråkigt, på grund av att det är så förbannat ineffektivt i mina hemmavatten. Jag har en gädda på 7,8kg sedan tidigare.

Men idag efter endast 10minuters kastande och endast ett byte av bete smällde på en bättre fisk.
Jag trodde först att det var en 5 kilosfisk men när den efter ett par rusningar bestämde sig för att parkera på botten gick det upp för mig att det nog var en bättre pjäs. När jag kände att den hade lyckats snärja fast sig i någon skit på botten så satte jag allt på ett kort och försökte få loss den från botten. Idag var lyckan på min sida och fisken gick loss och kom snabbt upp till ytan.

Det visade sig vara en mycket grov fisk som vi båda i båten tror hade lekt men var i en otroligt bra kondition trots allt. Gött första 10+ för i år och det på spinn. Den tog på en gammal trotjänare i wobblerlådan. Jag hade skojat med fiskpolarn precis innan hugget om att fick jag bara välja en wobbler och fiska med resten av livet så skulle jag välja just den... snacka om Mojjo:-)


Inga kommentarer: