lördag 29 november 2008

Lite fiske

Idag tog jag med min 6årige son ut på lite mörtfiske. November är kanske den sämsta fiskemånade enligt mig. Allt står still känns det som. Vi bottenmetade och fick då och då några mörtar. Rätt var det var så fick Rasmus ett rejält napp. Stor mört tänkte jag när han började veva. Undan för undan började jag tänka om. Det är nog ingen mört som drar så, kanske är det en jäkla stor id. Rasmus slet vidare, shit den är stark. Jag var tillslut tvungen att känna på linan. Oj, är det en id så lär den väga över tre pannor. Rasmus vevade och jag drog in lina med handen. Till slut fick jag se var det var. En hyffsat stor gädda:) Uppskattningsvis 1m lång och 5-6kg...... Mycket mer fick vi inte se av den, ingen håv och 0,16 tafs gjorde att oddsen var riktigt höga. Räckte med en liten fjuttig rusning och gäddan var ett minne. Men det var ett kul upplevelse för grabben:)

Imorgon skall vi försöka oss på riktigt gäddfiske.

Inga kommentarer: