måndag 10 november 2008

Så var jag hemma efter två heldagars fiske i Dalsland. Första dagen ägnade vi åt gäddfiske vilket visade sig vara en felsattsning. Det var helt stendött och de båtar som fiskade efter fettfenor hade ett grymt bra fiske. En båt hade till exempel tio fisk i båten. Vi testade all från pelagiskt fiske till brant och grynnfiske men inte en endaste snipa.

Dag två körde vi efter lax och öring. Fisket visade sig blivit betydligt svårare. Få båtar fick fisk efter ett par timmar började vi misströsta och valde att byta område. Vi åkte till ett ställe där vi hade sett mycket betesfisk under gårdagen. Men det dröjde med nappen. "Vad fan skulle vi inte få någonting idag heller". Sen kom det tillslut ett litet pill på den ena djupriggen. Vi kollade och mycket riktigt satt det på en liten lax. Gött inte ff i alla fall. De andra båtarna plockade upp en efter en. Vi körde på en liten stund till och tillslut small det på på ett ytterspö och Jörgen fick drilla upp en grann regnbåge!

Vill ni läsa mer om vår resa så går det bra på Dan Olofssons blogg:http://danolo.asff.nu/novembertrolling-08.htm