torsdag 14 maj 2009

Fiska på arbetstid

Idag skall jag ta med ungarna på jobbet ut på lite fiske. De skall få testa på bottenmete och flötmete.
Om vi får någon fisk återstår att se.

Hemma igen
Fiske men ungarna på jobbet. Fiskade flötmete och bottenmete. De fick endel abborre ,gädda och mört. Bäst funkade bottenmetet, fick igång ett jäkla flow på feedern, barnen tyckte jag fuskfiskade,,,kul att få visa hur det är när det är bra.

Givetvis träffade vi på två helstörda gubbar vid sjön. Den ena hade en kamera och började fotografera barnen. Både på håll och nära. När barnen frågade varför så svara han inte utan bara fortsatte. Jag gick och pratade med honom. Jag tyckte det kändes lite småsjukt. Bad att han skulle sluta. Vi har barn med skyddade identiteter mm. -Jag vill inte att du fortsätter. Då jävlar gick den andre dåren igång och började predika om lagar och paragrafer. De fick minssan fota vad de ville. Jag var dum i huvudet som inte lät dem göra det, för han hade minsann en hemsida. www. alingsasguiden.com. Vad är det för sida då? Ett hillbillyprojekt, jävla hembygdsfascist.

Man får säkert foto, men man kan la fråga om det är ok?
Tillsist så blev jag förbannad och bad dem dra dit pepparn växer. Tur att det fanns andra vuxna i närheten. Inte ens vi som jobbar med barnen får fotografera dem utan föräldrarnas medgivande. Fan vet vad de skulle göra med bilderna.

Fick veta på jobbat att han hade sprungit nere vid sjön förra året och fotat badande ungar och slängt upp dem på sin skitsida. Det blev visst ett jäkla liv om det då... En del lär sig visst aldrig... Snart dyker la jag upp där också...:S

Inga kommentarer: