onsdag 20 maj 2009

Solofiske

Blev ett kvällspass efter färna.(som vanligt) Verkar som regnet under dagen hade triggat dem.
Provade som vanligt några nya platser för att se om jag kunde hitta några finare fiskar.


Pangade på en direkt i första utlägget, ca 1,5kg. Jag bytte område vilket inte var någon hit. Ställe nummer tre nötte jag på för att det såg riktigt bra ut och mycket riktigt fick jag lite motstånd, 1960gram.








Körde till ett annat område för att se om det fanns fisk där idag. Blev åter en fisk på ca. 1,5kg. Direkt i nästa utlägg pangar det på igen! Större fisk, gött. Blev lite halvsvettigt att få i den jäkeln i håven. Prick 2400gram löjligt jämt men så var det. Upptäckte att det var jävligt svårt att ta kort på sig själv, något att öva på.

Jag kände mig helnöjd och plockade ihop och for hem.

Inga kommentarer: