tisdag 20 juli 2010

Abborre-Karp

Idag åkte jag med farsan ut på sjön för att testa hans nya båt. Vi passade på att fiska lite abborre med poppers. Tyvärr var de inte riktigt på samma humör som sist. Wobbler funkade bättre och det blev ca 10st i båten.

Väl hemma blev det byte av fiskeform. Karpfiskeprylarna åkte fram och jag fick i spöna strax efter kl 22.00

Vid 01.15 fick jag ett riktigt bra run vilket tyvärr inte satt i mer än någon sekund innan karpen valde att kliva av.

03.00 en skummis smög ner till mina spön. Jag trodde det var Pär L som skulle komma ner och meta sutare. Men snabbt insåg jag att det var en av stadens mer ljusskydda individer. Han såg inte var jag satt. När han var på väg att börja pilla på spöna sa jag tjenare inne ifrån mitt gömställe. Han blev lite ställ och kontrade med jasså det är där DU gömmer dig. Det piper här sa han. Nej det gör det inte sa jag. JO DET GÖR DET svarade han hotfullt. Nej det gör det inte sa jag bestämt.

Sedan stod han och stirrade på spöna en stund till innan han gick iväg.
Efter det var jag inte spec. sugen på att slumra till mer. Jag fick en hyfsat stor braxen innan det var dags att åka hem och slagga några timmar.

Inga kommentarer: