onsdag 8 juni 2011

Sutarfiske, igen


Stort fiskesug resulterade i en go fiskekväll.

Jag körde boltspö och methodfeeder. För att ha något att göra match-metade jag.

Jag hade gett mig fan på att få en sutare på flötmete. Då de brukar bjuder upp på grymma fajter på den klena utrustning.

Jag mäskade konstant på samma spot i drygt två timmar. Majs och "dansk"-spec.mäsk. Men inte en sutare gav sig till känna. Däremot fick jag många mörtar, säker närmare trettio. Boltspöt gav en sutare och methodfeedern gav två.(ca:2kg styck)

Men till sist gav även mäskningen resultat. En riktigt spännande fajt på flera minuter, långa rusningar och djupa spöböj. Innan jag lyckades landa firren. Då hade det samlats en liten publik för att följa kampen :S

Tom dök lägligt upp för att assistera vid fotografering och vägning. (tack)

Det var inte den största sutaren jag fått men den klart roligaste.(2375g)
Fan vad gött det känns när något går som man planerat

Inga kommentarer: