onsdag 28 december 2011

Året 2011

Vilket surt fiskeår.
Inga stora gäddor, största på ynkliga 7060gram trots tidernas bästa is.
Gös blev heller inga större. Antalsmässigt bästa någonsin. Stora förändringar i sjön har gett upphov till tusenbrödrabestånd. Knappt lönt att fiska efter arten.

Abborre har legat på is. Har inte kvar lågan för arten. Abborren var något som jag och min avlidne vän Jörgen hade många intressanta projekt kring. Jag har ingen lust att dra iväg på dem själv. Det var vår grej.

Årets fisk får bli min megamört(för våra trakter) på 730gram. Några fina färnor lyckades jag också lura upp. Två på 2320gram.

Inför 2012 kommer det läggas en hel del tid på vj då jag har skaffat mig en lämplig båt för ändamålet. Flötestrolling efter gädda och fiske efter färna kommer det läggas en del tid på.
Jag hoppas att jag kommer iväg på fisken i lite nya vattten. Båt på kärra kommer bli ett lyft för fisket.

Sutarfisket kommer jag inte ge så mycket tid. Känner att jag ledsnat på formen. Vi får se hur det känns när det börjar nalkas rätt säsong. Tror att det kommer bli svårt att låta bli.

Jag hoppas att det blir lite tävlingar nästa år då det ger lite krydda till fisket. Man måste skärpa till sig för att prestera. Västsvenskan kör jag på som vanligt. Hamnade sexa individuellt och vann med laget. Ingen superbedrift då det var ett mellanår för tävlingen. Flera duktiga fiskare avstod att vara med i år. Vi får hoppas att de återvänder då de ser att tävlingen lever vidare. Mycket fina vandringspriser till segrarna.
Fiske på Värnen lockar alltid. Vi får se vad jag kan locka med brorsan på nu när han fixat större båt.

Inga kommentarer: