lördag 7 april 2012

Glad påsk på er,

Vilket jävla skitväder det är. När man äntligen har lite ledigt så blåser och snöar det. Kallt som bara den.

Har fått stilla abstinensen med lite båtmeck. Nytt ekolod har monterats. När jag läste manualen upptäckte till mitt förtret att det fanns tre varianter av samma lod. Det jag hade köpt visade sig vara den mest nerskalade varianten av dessa tre:S(får skylla mig själv att jag inte kollade upp det bättre.) Det var i alla fall klart bättre än det jag hade. Jag hoppas och tror inte jag behöver alla små finesser.
Idag blev det en genomgång av mina nappalarm inför kommande bolt och gäddfisken. Det visade sig att tre alarm var skrot. Jag tittade runt på nätet för att se efter något vettigt alternativ. Herregud vad dyra alarmen är! Jag vill inte ha värsta "kina skiten". I och för sig tillverkas de säkert där allihop. Någon som har ett vettigt alternativ kan alltid ge mig lite tips.
// Ha de gott och sketfiske på er i påsk.

2 kommentarer:

Henka B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Henka B sa...

Hej, Vad har du köpt för lod? ska själv köpa ett så snart som möjligt.