lördag 9 mars 2013

Gädda så klart 1

Ismete

Age var sjuk så det blev åter ett solopass.
Jag passade på att testa ett nytt område som jag varit sugen på ganska länge. Efter lite trixande bilåkning gick det att ta sig hela vägen ner till sjön med bil. De senaste turerna har det blivit halvtuffa strapatser ner till isen.

Väl ute på fiskeplatsen låg det idag ett nät utlagt så det kunde kanske var ett hett ställe. Men efter två timmars fiske och fem landade snipor avbröt jag fisket.

Nej området kändes inte lika hett längre. Småsnipor ger mig dåliga vibbar.

(Jag har investerat i en ny flytoverall. Min ett år gamla sundridge semivent höll inte.  Sömmarna har gett sig lite här och var. Riktigt måndagsexemplar eller rena skiten? En flytoverall där sömmarna inte håller känns ganska B.  Det blev ett annat märke, Fladen 848r. Vi får se om den står pall för lite gäddfiske.) Borde fan reklamera skiten, men det lär la inte gå.

Inga kommentarer: