lördag 2 mars 2013

Tufft väder

Jakten på monstergäddan fortsatte idag.

Age "vabbade" så det fisk bli ett solopass i snålblåsten.



Fisketuren började med årets isvurpa. Det brukar bli en rejäl vurpa per vinter. Jag lyckades på något jävla vänster landa på lillfingret. Benet inne vid knogen fick sig en rejäl kyss. Det gjorde inte så fruktansvärt ont men blev alldeles blått och klickade konstigt. Ja ja inte skulle det få förstöra lördagens fisketur. Jag tror inte det går att göra något åt det ändå. Vi får se ikväll kanske bara en rejäl stukning?

Nytt ställe igen men vad hjälpte det. Smågäddor här med:/ Nio st blev det innan jag fick nog av att mata småfisken. (blev en tröstfisk på 101cm, metersnoek)

Jag börjar inse att efter åtta pass pelagiskt gäddfiske att det kanske inte är rätt taktik för att ta ett "jävla" as till gädda. En anledningen till att jag får så mycket smågäddor är kanske att de ligger jäkligt illa till om de går upp på grunden. Inte tvärt som jag tidigare trott. Grunt och grund= väldigt mycket smått. Vett i sjutton, kan va fel sjö att dra några slutsatser från.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nya kamera? :) schysst bild! Nu börjar man bli rejält sugen på "riktigt" fiske. Hur länge tror du isen ligger på de större sjöarna?..