måndag 9 september 2013

Gamla "dräpare".

Idag blev jag hemma från jobb då jag åkt på årets förkylning med feber.

Jaja inte så kass att man inte kan ligga i sängen och planera lite fisken. Jag har nog lite väl mycket platser, metoder och beten som skall testas. Jag borde egentligen inte jobba så mycket, kanske gå ner lite i tid.

I år är det tio år sedan jag blev rejält biten av fisket. Intresserad har jag alltid varit men inte så att det blev ett kall. Claes fick med mig ut i sin träsnipa och jag fick en gädda på en liten Rapala. Gäddan vägde kanske tre kilo men där var det kört. Tanken som föddes då var att jag måste få en större än den. Jag har fiskat mycket andra arter men just nu är jag tillbaka på scratch.

Gädda och bara gädda. Det finns inget häftigare eller snyggare än en elak, stor, brutal gädda.


Lite nostalgi. "Gamla dräpare"

Igår plockade jag ihop några wobbler som jag använde i början av mitt fiske. Jag och Claes fick mycket gäddor på dem, synd bara att de blivit liggande i lådorna. Lättpåverkad som jag är har de försakats för nyheter.

Nr1 en Kinetic kopia av en Wally Diver.(grodan) Just den färgen har gett massor av gäddor.
Nr2:  Rapala Super shad, vilken även gav oss våra första gösar.
Nr 3: Rapala magnum abborre 15cm, gösar på den med.
Nr 4 Broman Pinocchio 18 cm, var helt fenomenal på djuprigg, tror inte att den finns inte att få tag på längre.
Nr 5 Den laminerade mörten. Salmo Fatso. Helt fenomenal med sin vickande gång, retade gallfeber på gäddorna. Den var också en höjdare på djupriggen. Det är kanske dags att blöta dem lite igen vid nästa fiske.
// Ha de gott




Inga kommentarer: