onsdag 1 januari 2014

År 2013

År 2013

Inget riktigt bra isfiske. Det blev ett par halvhjärtade försök efter abborre. Nygamla vatten kördes men resultaten uteblev. Isfiske efter abborre är nog inte min grej. Vårfisket blev en kort historia. I ett poff så var det över. Ingen vettig fisk vare sig färna eller gädda. Jag lyckades få årets fisk, en gös på 7340gram som bonus under efterleksfisket efter gädda.

Storgösen tog suget ur sommarens gösfiske som blev det sämsta någonsin för mig. Blev en hel del med fisk men inga bjässar.Jag passade på att fiska lite sutare och karp på hemmaplan. Det var ganska bra medelvikt på sutarna för att vara hemmavatten.
Men i mitten av sommaren tappade jag lusten att fiska efter vitfiskar och prylarna stuvades långt in på vinden. Det är tydligen inte min grej det heller. Fisket är trevligt men det tar för mycket tid i förhållande till vad det ger mig.( jag är för kass) Det går inte att göra det halvhjärtat.

Sensommaren vigdes åt abborrfiske med blandat resultat. Fiskekamraterna lyckades mycket bra. Själv blev jag statist och fotograf med endast en abborre på 990gram i topp.

Höstfisket blev efter gädda rakt av. Jag snöade in på fiske med gummibeten. Jag körde på stenhårt utan att få någon vettig pjäs. Nu lyckades jag åter få en bonusgös på ca.5,8kg(inte på gummibete). Till sist fick jag en ganska fin jigg-fångad gädda på 7,8kg.

Årets absolut roligaste händelse var tävlingen Bil-Nilsson trophy. Där vi tog hem största fisken tack vare Toms fina gädda. En dag men mycket skratt som jag sent skall glömma.

2014
I år är målet bestämt att det skall bli gäddfiske för hela slanten. Det skall bli gäddfiske i alla dess former.
Jag skall till och med försöka flugfiska efter de rackarna.
Lite abborrfiske kommer det bli med ungarna då de i fjol vann var sitt dropshot set.

// Ha de gott och sketfiske på er.

Inga kommentarer: