lördag 19 juli 2008

Färnafiske




Med kort varsel blev det ett morgonpass efter färna. En art som jag tycker är en av de fräckaste som finns. Jag kunde bara inte låta bli. Första stället fick jag endast en liten talle och några mörtar.

Efter ett par tim for vi vidare till ett nytt ställe. Jag ljuger om jag säger att det tog mer än en minut innan brödbiten försvann i en stor virvel. Mothugg, kände direkt att det var en tung och stark fisk. Hade vissa problem med att håva den. Visade sig vara en fisk på 58cm!, Dock saknade den bukhäng, riktigt mager. Men det blev ett nytt pb på 2220gram. Gott äntligen en fisk som jag är nöjd med, kanske vänder det nu.
Har ni inte provat färnafiske så kan jag varmt rekomendera det. Så jäkla häftigt. Huggen är så brutala. Gäddan är en blek fis i jämförelse. Jag förstår varför det är fiskeikonen Matt Hayes favorit art.

Inga kommentarer: