måndag 21 juli 2008

Gräskarp


I år har jag haft turen att få stifta bekantskap med flera nya arter, Vimma, Färna och Sarv.Det är alltid en utmaning att bredda sitt fiske, dels för att fiska i nya miljöer prova andra metoder plus att man drar lärdom till sitt ”vanliga” fiske.

Idag hade jag turen att få följa med Andreas ut på fiske efter Gräskarp. Det var mycket öde i sjön. Knappt några fiskar som var uppe. Inga karpar som gick efter våra brödbitar. Vi valde att presentera våra beten på botten istället.

Dröjde två timmar innan jag fick ett försiktigt napp som snabbt byttes till ett kraftigt böj i feedertoppen. Sen blev det rejält röj bland näckrosorna. Karpen gjorde inga långa men bestämda rusningar fram och tillbaka. Efter många vändor fram och tillbaka kunde Andreas elegant håva den. J Fy fan vad häftigt. Mitt PB på Gräskarp blev 5740g.

Tack Andreas för att jag fick chansen att prova på det här häftiga fisket.

Inga kommentarer: