fredag 10 april 2009

Premiär hemmavatten


Idag blev det tröstfiske för bajsturen igår. Med mig som kapten hade jag min kompis Claes Mr FishONnet .
Idag skulle det upp gäddor på löpande band:)
Det började bra första gäddan synade båtbotten efter fem minuter, lite skillnad mot älven.
Vikt ca: 5kg inte så noga att väga småfisk;)

Sen gick det någon timma med diverse bottennapp och annat strul innan Claes ena spö signalerade napp. Vi fruktade ytterligare ett bottennapp men icke. Det här nappet var det en jävla fart på. Större fisk gött. Det blev så allvarligt att vi fick rensa båten på alla fyra spöna;)
Efter en något dramatisk fight kunde jag"guide"Daniel håva en grann gädda på 8540gram och 108cm. Känner mig fan som en guide. Alla fångar fisk och allt jag gör är att assistera med att fota fisk, väga fisk och diverse annat småplock.
Jag fick ytterligare en fin gädda innan det var dags att plocka upp och fara hem.
Gott grattis Claes till ytterligare en fin firre i år:)

Inga kommentarer: