lördag 16 januari 2010

Sjukt fiske.

Ismete med Age och Claes.

Vi startade passet med en halvsvettig promenad för att få testa ett nytt område av sjön.

Redan när jag satte tredje spöt var det fäll på nummer ett. Sedan löpte det på för mig under hela förmiddagen. Jag skall inte klaga men ett riktigt svettigt pass blev det. Jävlar vad jag har sprungit. Det blev total elva gäddor på isen för mig. Jag bommade fyra:(
Mina fem största vägde 5020g, 5340g, 5460g, 6620 och 7710gram. Inte ofta man får sex gäddor över en meter på ett och samma pass. Dags att kontakta metersnoeken:)

Claes och Age(5400g) fick nöja sig med två gäddor var. Fan vad knepigt det kan slå, eller helt enkelt jag är en bättre fiskare;) 5410gram5460gram6620gramFilmklipp av 7700gram

2 kommentarer:

Tompa sa...

Mjörn? Tänkte prova mjörn till helgen. Har aldrig varit på mjörnsis.
Tompa. små&storboys

Danne sa...

Mjörn är svår från isen, men klart häftigast.
Där brukar det verkligen vara allt eller inget. Antingen skitkass eller något utöver det vanliga.