lördag 26 juni 2010

Midsommardagen

Jag vaknade kl.04.00 och kunde inte somna om. Vad gör man om man inte kan sova? Sutar-karpprylarna klara så det blev en snabb resa ner till surhålet för att pröva lyckan. När jag väl var på plats och fått fram all bröte upptäckte jag att beteshinken låg kvar hemma. FAAAAAAN!!!!!!!
Skulle jag skita i det och åka hem istället. Nej fan heller. Ihop med bröten igen, hem på två röda och tillbaka igen. Inga poliser ute? Midsommardagen borde det vara en del poliser ute.

Satt till klockan nio innan magen började kurra och kaffetarmen sa ifrån. Ett enda litet pip från larmen på hela tiden. Gillade inte fiskarna mina hemrullade boilies? Sbs-boiliemix kanske smakar skit? Kanske bättre med dd-baits? Ja det får bli fler försök eller testa en annan sjö.

På kvällen blev det en ny göstur men min dotter som sällskap. Väl i Simmenäs visade sig att det inte fanns parkering för bilen. Den var helt fullsmockad av båttrailers och bilar till ö-besökare. Fy fan vad irriterande.

Efter en jävla massa meck kom vi äntligen ut på sjön. Började med ett hugg på djupriggen som av någon anledning inte satt. Timmarna rullade på och till sist satt det en göskrake på ett sidospö. :)
Det blev inget mer fiske eftersom jag lovat dottern att fara hem så fort vi fått en fisk.

Inga kommentarer: