söndag 13 juni 2010

Sutare igen.

Härlig sommarmorgon. Åkte en sväng med Holmgren till surhålet och metade. Ingen fisk men ett helvetiskt stort stim med grodyngel på mäskplaten. Får se om det blir lite tröstfiske ikväll.

Tröstfiske: Ikväll stod valet mellan gös och sutare.
Det var inte så svårt att välja då jag kände att jag behövde få känna lite spöböj. Sutare!
Methodfeeder efter sutare brukar vara bombsäkert. Väl på plats så visade sig att min tänkta "spot" var ockuperad av några asiatiska killar som fiskade ihop till en "god" mörtstuvning. Nej det visade sig att de friterar dem.

Omgruppering och rekognosering= nytt sutarställe. Den nya platsen kändes inte optimal och nappen dröjde. Efter några tunga feedrar laddade med mäsk fick jag så ett h-vetiskt run. Karp hann jag tänka ett par gånger innan det var dags att håva. Det visade sig tillslut att det var en hyfsad sutare och där med sjätte pb:t för i år.(2380gram, 54cm)
Broder David kom ner till sjön för att få testa på lite boltfiske. På några minuter fick han både sin första braxen och sutare. Grattis, kanske kan det bli metare av dig också:)

Inga kommentarer: