tisdag 1 februari 2011

Age gösfiske


Nytt p.b ismete gös

Hade ställt klockan idag då jag ville vara ute i tid. När jag kom ut körde jag samma område och valde dom gamla hålen från igår så jag inte behövde borra nya hål. Lite bekväm få man vara. Idag hade jag faktiskt inte en tanke på gös men ville bara få en fin gädda. Helst över 7 om man nu få välja. Timmarna gick och det hände inte mycket så jag borrade lite nya hål och bytte några spö. Fiska från 5 till 12 meter alla spö pelagisk. Då vid kvart i elva ser jag hur vippan längst bort blir med eet kraftig ryck ned dragen, gädda. Hoppas på nåt stort nu. Sprang fram och ser hur den tar lina. Utan tveka ett mothugg och fisken var krokad. Kände små kraftiga ryck så trodde det var en gädda av mindre format tills den kom upp till hålet och till min stora glädje såg jag genast det var en gös. Fort ner med huggkroken (med avsågad spets så fisken inte blir skadat) och så upp på mattan. Mycket fin fisk som kom upp till 4559 gram, till min glädje!
Nytt ismete p.b gös! Efter många dåliga passet så behövdes detta som ger en ren energi boost och sug efter mer. Det räckte med ett hugg idag......

Inga kommentarer: