måndag 31 januari 2011

Age fiskar

Ismete på hemmasjön.
Efter en god frukost körde tjejen mig till sjön och vid halv tio var grejerna ute, lugnt och skönt. Förhoppningar var att få en fin gös i alla fall över 3 kilo men det hände inte. Fiska äntligen på det stället jag har länge tänkt mig och hörde från en annan fiskenörd, som bor här i trakten, att han hade fått 2 riktig fina bestar i området för ett par veckor sen. Dom finns här med andra ord. Kvart i elva fick jag ett hugg och upp kom en fin fisk som vägde 6115 gram. Bra kondis och ganska stark. Kul, det går fisk i alla fall. Bilden är inte bra då jag måste lära mig själv utlösare. Men lägger upp den ändå så ni tror den luriga holländare i alla fall :) Vid ett tiden börja min mage låta lite grand och tjejen hämta mig. Väl hemma var det nybakat bröd, Gott. Blir nog ett par timmar imorgon igen. Ska knäcka sjön!.....kanske ;)

Inga kommentarer: