torsdag 20 januari 2011

Age fiskar

Ismete hemmaAaaah vakna kvart i åtta då jag sket i att ställa klockan. Gott!! Ingen brådska i kroppen och ner till kaffe bryggaren utan kaffe,...slut. Då märker man hur beroende man är. Starta bilen och ner till tappen och köpa ett paket plus en färdig macka :). Efter en god promenad på blank is hamna jag utanför husön där det ska finnas gös. Ingen förväntningar och jag brydde mig inte så mycket om vad som skulle nappa. Lite längre bort satt gubben sandin med sin fyrhjuling och satte ut sprätt. Så klart kom han förbi en stund senare och jag fick lite tips om andra område som hade gett gös tidigare i veckan. Till och med han hade fått en på angeldon. Då kan väl också jag lyckats med det här, tänkte jag. Men nej, inte idag heller, på dom knappa 3 timmar jag var ute. Det är segt att ismete själv :(. Fick ändå 2 gäddor, varav en hyfsad 4 kilo.Gott väder (äntligen) och så förbaskad lätt att gå, gjorde det hela till en angenäm fiske förmiddag.

Inga kommentarer: