söndag 2 januari 2011

Årets första fiske


Årets första fiske blev ismete på Mjörn med Tom och Frank.

De första timmarna fiskade vi av en brant . Det kändes som ett hett ställe men nappen uteblev. Vi gjorde en snabb förflyttning till en slätare botten, dock ganska kuperad.

Resultatet lät inte vänta på sig. Fyra gäddor, varav tre inom fem meters radie. Mina tre gäddor tog på dött agn. (Massdöd i tunnan under natten) Jag inbillar mig att det inte har så stor betydelse om man presenterar det döda betet på ett smart sätt. Det blir att pröva fler gånger. Men självklart föredrar jag levande beten. Det känns på något sätt bättre.
Det blev en trevlig tur med mycket gott vinterväder. Tyvärr blev det bara en halvdags fiske för mig den här gången. Barnen hemma behövde få lite mat i magarna.

2 kommentarer:

Henka B sa...

Fin bild, ser härligt ut, hur tjock var isen?

Danne sa...

oj jäklar såg ej din kommentar för än idag. ursäkta,,isen var 25cm i den viken,,, legat länge,, vet ej hur den är/var längre ut på vidderna,,, ha de gott