söndag 24 april 2011

Årets första färnarace.

I morse gick resan till Färnans förlovade land. Nu var det äntligen dags för vårens stora höjdpunkt. Jag hade väntat och längtat efter att få sitta bakom feederspöna. Smyga fram i buskarna och lyckas träffa rätt på en sådan där "grymmefärna".

Tanken var att Age skulle följa med och prova på fiskeformen. Tyvärr jobbade han och jag hade ingen möjlighet att fiska vid något annat tillfälle under helgen.

Första sträckan blev det endast en färna 1660gram som tog på ost. Lite små napp men ingen som ville ta.

Körde vidare till ställe nummer två. Där det var grymt hårt vattenflöde. Blev ett kort försök som resulterade i noll fiskar.

Tredje stället brukar vara bra men är mycket besvärligt att ta sig till. Men det var mödan värd visade det sig. Jag fick ett snabbt hugg och färnan bjöd upp till rock´n roll. Det var en fin fisk som dock kunde ha varit lite fetare. Men jag var helt klart nöjd, 56cm och 2320gram. Bra start.

Fjärde sträckan fick jag många napp. Men bara en som följde med upp på land. Den vägde dryga kilot. Strax därefter tappade jag en bättre fisk. Efter en stunds nötande fick jag ett grymt napp med en raketrusning som följd. Nu jävlar luktar det personbästa hinner jag tänka just som firren gör ett hopp? Gädda?? va fan och den tog på bröd!!! Har aldrig varit med om tidigare-

Femte och sista stället blev det åter en kilos fisk.

Jag var helt klart nöjd med morgonens fiskepass. Det gav mersmak:)

Inga kommentarer: