fredag 1 april 2011

Bajs


Upptagning av mörtstugor och annat jäkelskap

Uppe tidig idag då jag skulle skjutsa sofia till skolbussen. Efter en lugn frukost stund drog jag ner till sjön för mörtstuga upptagning. Det är helt enkelt över för denna vintern. Isen var fortfarande lätt på-stigen och mycket tjock. Tog med mig hunden då hon behöver röra lite på sig, vilket hon gjorde. Hon sket i husse och drog efter ett gäng kanada gäss som befann sig på isen. Kändes ändå lite obehaglig att hon försvann i dimman så jag vråla och vissla vad jag kunde. Men hjälper det för en noll-ställd hund,

Nej! Tog upp första stuga under tiden vilken var ändå fyllt med en 20 tal mört. Under tiden kom hund skrället tillbaka och hennes första dumheter för dagen var ett faktum. Nu kan du väl hålla dig i närheten av husse, sa jag till henne...inte det, efter en stund drog hon med mach-3 in i skogen. Äsch, jag skiter i henne nu. Jaga väl nåt djur. Även i dom övriga stugor befann sig lite mört så flötestrollingen är räddad. Även isabell kom tillbaka och så klart så vräkte hon i sig dom majskolven som jag plocka ur stugorna...mm.

Gick tillbaka till bilen och väl framme så höll hon på käka något, abborre säkert, brukar hon göra och sen spy i köket. Hon kom för en gångs skull när jag kalla på henne och hon satte sig i passagera sättet.....Va f*n är det luktar känner jag, kände lite närmare hennes gap och vad F*N!! Tror sjutton hon har slafsat i sig en människa sk*t......Det var då jag körde hem i mach tre och isabell fick en kall dusch med trädgård slangen. Bra början på dagen......

Inga kommentarer: