lördag 9 maj 2015

Bottom Bouncer Abborre

Idag var det tänkt att David och jag skulle vara med på Bil-Nilsson Trophy. Men när jag är skadad och David blev sjuk under veckan så blev det inget deltagande. Jag tänkte ställa upp ensam men insåg att det inte skulle funka då jag har svårt att fiska längre pass.

Det fick bli ett kortare pass bottom Bouncer med nors som bete. Platsen var inte svår att välja då jag de senaste passen har haft kontakt med för sjön grov abborre. Det tog en stund att lokalisera fisken med hjälp av ekolodet. Sedan blev det ett hektisk men mycket roligt pass. Abborrar mellan 400-960gram kastade sig över norsen. Fick upp mellan 15-20 st tyvärr så är leken så gott som över för dem. Endast två var fortfarande romstinna. De tog på flötmete som fiskades ytnära.
Sista nappet var en gädda som blandade sig i norsfesten. Gäddan måste ha skingrat abborren för inte ett endaste napp fick jag efter den.


Inga kommentarer: