söndag 18 oktober 2015

Gäddmete

Mörkning
Stack ut i dimman och försökte mig på ett par tim gäddmete. Jag hade bara fem mörtar så det fick inte nappa för bra. Jag fick omgående en mindre fiske., det bådade gott. Jag tog mig så sakta till området som jag fick 11 kilosen i torsdags. Mycket riktigt stod det flera fina ekon i frivattnet. Där bommade jag dagens andra napp. Jag satte det tredje nappet som var en fjuttig tre kilos fisk. Nu hade jag bara två mörtar kvar. Men det gick åt helvete. Jag fick på två bättre fiskar som jag åter inte lyckas kroka,,, Jag fattar inte varför de inte sitter. De hänger med ett bra tag innan de släpper betet. Jag kör flätlina, styva spön och rejält vassa krokar. Men det hjälper inte,, hade det varit snipor så hade jag skitit i det men inte nu.

Inga kommentarer: