torsdag 24 maj 2012

Slapparfiske (NOT)

Efter en halvsvettig dag på jobbet och kapning av vår hemdator behövde jag få komma ut på lite fiske. (En h-vetes massa arbete med att spärra ditten och datten och byten av lösenord.)


Sutare var tanken med fisket. Jag satte mig på en nygammal plats som jag inte fiskat på ett par år. Tyvärr var det inte något ställe att slappa på.

Det visade sig vara rena autobahn för nysvenskar som just skaffat hund.( inga småhundar de hade skaffat sig.) Den ena jycken efter den andra flög på mig. Jag är inte hundrädd men när ägaren är 400m bort och inte har någon som helst koll på hunden och den inte lyssnar.

Jag tröttnade på fisket när det fjärde ekipaget, en stor schäfer-rotweilerkorsnign(?) kom i hundra knyck.
De lyckades få med sig sid hund efter 20minuters jakt.(de jagade hunden, inte hunden som jagade mig)

En liten sutare var allt jag lyckade få mellan allt hundgossande

Inga kommentarer: