fredag 18 maj 2012

Sutare


Familjen hade dragit iväg till Kungsbacka. Beten och färdkrubb var inhandlat. Hundvakten var fixad och morgondagens arbetspass hade jag lyckats byta bort efter en del meck.

Det var upplagt för fiske men vad? Sitta hemma ett sådant tillfälle vore straffbart. Bilen var med familjen så det fick bli något på hemmaplan.

Det blev en rejäl cykeltur på 6km. Svettigt med all bröte som skulle med. Spöbag, rodpod, beteshink, och en stor väska med mat, regnkläder och fiskeprylar.(hade pumpat däcken så jävla hårt att jag knappt vågade sätta mig på cykeln)


(gick ner till två spön när jag tröttnat på att ro ut och hämta all braxen.)

Mäskade rejält då jag tänkt sitta länge, boilies och fodermajs. Dröjde några timmar innan det blev fart på fisket. Första nappet resulterade i tafsbrott!! Fan i helvete!! Nästa napp kom när jag snackade med en kompis som stannade till när han var ute och joggade. Jag trodde att det var en gräsand då det var en fågel som hade levt jävel på mäskplatsen tidigare. Men icke en sutare på 2220gram.

Sedan gjorde braxhelvetet entré. De fullständigt attackerade method feedern. Tillslut tröttnade jag på att dra braxen och gick över till rent boiliefiske. Det blev lite bättre men de förbannade braxen kunde bara inte låta bli mina beten. 
 

Tillslut tröttnade jag på att dra braxen och bestämde mig för att börja den nog så mödosamma hemresan.

Inga kommentarer: