lördag 19 mars 2011

Age fiskar gös

Ismete igen.

Jag vakna vid tre tiden och när jag titta ut så vräkte snön ner från himmelen, sjutton också!; tänkte.
Jonas, en annan fisketok, var redan ute och skotta när jag körde uppför hans tomt. En del svordomar och annat om snön var ett faktum och planen att köra södra ändan rök. Gick ut från hans hus och satte oss mitt på sjön.
Första hugget kom för jonas under tiden han höll på sätta ut grejerna.
gös 3540 sluta vågen på. Gott efter några gös lösa pass och dom finns även i norra sidan :). Under tiden han gjorde färdig hann jag duka upp en liten present då han fyllde tidigare i veckan, Mums!!
Vädret var gott och jag fick ett hugg lite senare men brände, Gös? Vem vet....Fick springa en hel del ändå men bara på lös fäll, Attans mörten som kommer undan....
Åkte hem i tid då jag skulle jobba. Ser fram emot imorgon (söndag)då onlypike ska köra ismete (kanske) sista gång denna vinter.

Inga kommentarer: