lördag 5 mars 2011

Age igen



Vi körde samma sjö igen med förhoppning på ännu större gös. Åkte ut vid sju tiden och fick uppleva en fin sol uppgång och två vilsna svanar som höll på gapa när jag kom för nära. När allt var färdig kom jonas med ett par gubbar som han skulle guida och satte sig jämte. Alla bilar i rad för att skapa lite lä för det börja blåsa mer och mer. Dom fick en gädda ganska omgående och även senare en fin dam på 7.2. och (bara) 96 cm. Nåja kul för dom och jag fick nöta på tills jag höll på steka min bacon. Då så klart längst bort var det fäll. Bara inte mört jäkeln tänkte jag när jag höll på springa den långa sträcka. Tog upp spö och hugg direkt och kände som en o.k fisk. 5271 gram.
Helt ok men den kändes mycket större då hon gav en bra fajt där nere. Lite besviken var jag. Gick tillbaka, åt mitt bacon och drog hem. Ny dag i morgon förhoppnings med gös :). Ber om ursäkt för den suddiga bilden, fotografen var ingen expert

Inga kommentarer: